18 trucuri pentru a lua note bune la examen

Cred ca majoritatea dintre noi lasam invatatul pentru teste/examene pe ultima suta de metrii, asa-i? Iata 18 trucuri pentru a reusi sa obtii note bune la examen. Daca mai...
cum-sa-iei-note-bune

Cred ca majoritatea dintre noi lasam invatatul pentru teste/examene pe ultima suta de metrii, asa-i? Iata 18 trucuri pentru a reusi sa obtii note bune la examen.

Daca mai ai o luna pana la examen:

  • Asculta muzica instrumentala – porneste-ti castile, pentru a face acest timp in care stai nemiscat sa inveti, mai placut. Nu asculta nimic ce ai putea fredona, pentru ca orice cuvant auzit este o distragere a atentiei. Incearca genuri ca: downtempo, post rock, ambiental, clasic, hip-hop instrumental, etc.
  • Tehnica Pomodoro – studiaza 25 de minute fara intrerupere, apoi ia-ti 5 minute de pauza. Fiecare perioada de 25 de minute reprezinta un „pomodoro”, iar dupa 4 pomodoro, ia 15 minute pauza. Astfel, imparti task-ul de a studia in perioade mai convenabile.
  • Nu te lasa distras – nu-ti verifica facebook-ul dupa fiecare paragraf citit. Poti folosii aplicatii de restrictionare a anumitor website-uri, ca de exemplu: SelfControl – blocheaza anumite site-uri pana la 24 de ore; Cold Turkey – blocheaza anumite site-uri la perioade de timp programate; Freedom – nu te lasa sa folosesti internetul deloc.
  • Tehnica Seinifeld X – Jery Seinfeld s-a fortat pe sine sa scrie glume in fiecare zi folosind tehnica asta: un calendar mare de perete si un marker rosu. In fiecare zi in care inveti, marcheaz-o cu un X rosu. Motiveaza-te astfel incat sa nu vrei sa intrerupi lanturi de X-uri din calendar. Desigur, poti si sa incercuiesti datele pe un alt tip de calendar, atata timp cat solutia da roade.
  • Fa exercitii usoare – punctel cheie sunt sincronizarea si intensitatea. S-a dovedit ca executarea de exercitii usoare in timp ce inveti te ajuta sa retii mai multa informatie. Poti incerca sa combini aceste exercitii cu invatatul: alergatul pe banda, bicicleta stationara, genoflexiuni,  abdomene.
  • Schimba scenariul – Intr-un experiment condus de Robert Bjork, psiholog cognitiv, studentii care au citit dintr-un vocabular in doua locatii (camere) diferite, au reprodus cu 20% mai multe cuvinte.  PS: evita locurile foarte confortabile precum patul, fotoliile, etc. pentru ca in acestea ti se va face somn si vei deveni distras.

Daca mai ai o zi pana la examen:

  • Uita-te la clipuri cu animale dragute  – stiu, pare ciuadt dar nu e. Privind imagini cu animale dragute (pufosenii) iti pot imbunatati abilitatea de a te concentra. Fac lucrurile ce le ai de facut sa para mai abordabile si te fac mai atent.
  • Mananca proteine  – creierul comunica cu el insusi cu ajutorul aminoacizilor, care vin din proteinele din dieta ta. Daca mananci un mic dejul ce contine multe proteine, atentia iti va fi sporita si va reduce nivelul secretiei unui hormon ce stimuleaza senzatia de foame.
  • Fa un checklist – pregatirea tuturor lucrurilor necesare este o asigurare buna in caz de evenimente neasteptate. Ia-ti foi, pix, carnet de student, si/sau orice altceva ai nevoie.
  • Nu-ti umple capul inainte de examen – ultimul lucru pe care vrei sa-l faci este sa icepi sa mai citesti niste foi in ultimul minut. Te vei descurca mai bine daca esti odihnit, concentrat si increzator. Poti face 2-3 probleme in dimineata dinaintea testului, dar nimic mai mult.
  • Dormi cat trebuie – probabil ca multa lume iti spune sa nu stai treaz noapte dinaintea examenului si ca e mai bine sa dormi. Ei bine, este adevarat. Somnul creste concetrarea si reduce stresul. De asemenea iti imbunatateste starea, memoria si functiile cognitive. Deci, „get your 8 hours”!
  • Seteaza-ti alarma – nu uita sa-ti pui ceasul/telefonul la sunat. Ba chiar doua, pentru ca nu vrei sa gresesti la AM/PM sau sa se descarce unul dintre ele si sa nu ajugi la examen. Ar fi pacat sa-l pici dupa atata invatat.

In timpul testului:

  • „Goleste-ti creierul” – ok, nu chiar. Asta se refera la faptul ca inainte de a intra in sala de examen, scrie pe o foaie orice iti trece prin cap, absolut tot, nu conteaza ce. Acest lucru va tine informatiile ‘fresh’ si va curata dezordinea mentala.
  • Mesteca guma – guma poate actiona ca un stimul usor. Studiile arata ca mestecatul de guma imbunatateste acuratetea si timpul de reactie. Orice de la Orbit pana la Wirgleys este bun, iar aroma sau continutul de zahar nu este relevant.
  • Prezice viitorul – in cazul in care intrebarile de la examenul tau dispun de variante de raspuns, incearca sa vii cu propriul tau raspsuns inainte de a citi raspunsurile posibile. 
  • Stai drept – stai increzator pe cat de mult posibil inainte de examen. Studii efectuate la Harvard Business School arata ca modul in care stai (in picioare sau pe scaun) poate afecta drastic increderea.
  • „Sugar rush” – pentru a functiona, creierul are nevoie de glucoza. Mancanca ceva ce contine zahar pentru o functionare optima. Sunt recomandate bombonaele si nu ciocolata, deoarece grasimile din ciocolata vor altera absorbtia de glucoza.
  • Respira adanc – relexeaza-ti mintea respirand lung si adanc. Acest lucru te va ajuta sa te relaxezi deoarece… (aici ar trebui sa folosesc termeni lungi pe care oricum n-o sa ii tii minte). Conteaza ca functioneaza. Inspira (3-5 secunde) – expira (8-12 secunde).
Fara comentarii

Lasa un raspuns

*

*

S-ar putea sa te intereseze: